Saturday, November 27, 2010

BARU AKU TAU!!!!

22 october 2010...
rakan2 limkopweng seangkatan ngan aku mesti tau tarikh keramat
tu kan....ouhhh.. time for intership...  2 3 bulan b'4 tu pulon mencari
tempat menjaje muke bg melangsaikan utang blajar kami yg t'gndale
sblm kami menjadi pelakon utame d pentas GRADUASI slame 3 bulan...
.kalo nk advanced ckt 6 bulan...ouhhh...pyh sunggoh...
BARU AKU TAU!!

*MELANGKAUI MASE


tibelah mase aku praktikal...aku dapat menempekkan muke aku
di DE' ARMANI NIAGA SDN BHD bersame 4 lagi kawan ku
fira, echa, warade n masanton..*sedap2 kan name mebe aku?? hehehhh..
.stelah briefing sgale bagai buat lah keje..
macam2 aku buat taow...design, photocopy, laminating DLL..
byk keje yg di buat n ptot aku blajar dgn tekon lg... ouhhhh....
BARU AKU TAU!!

ouhhhhh...bulan yg kedue company dapat job besar drpd tuuuuttttttt!!!!
tok buat map bg setiap negeri.. WOWWW...trace setiap daerah 4 each state in
malaysia..
ALONEEEE??oh no..xpe2...i boley buat. kacang je ni... *wekksss
.huhhhhh!!!!makan mase jugak lah nk buat..bermingu jugak lah nk buat nye....smpai raye puase
pown aku t'pkse spend time 4 doin diz job...*betoi2 pkerje yg b'hemah ni...
OKEY...siappp...yeaaahhhhh....merdeka...merdeka......susa jugak
nk trace map ni...huhhhhh....
BARU AKU TAU!!

omakkk aaaiiiiii!!! *ape kes ni?... sbeno nye bkn kne trace for daerah jeh,
but for PARLIMEN n DUN tok mendapat kan setiap peti undi d
setiap kawasan... OMG..beratos pete kne trace..lengoh tangan,
mate hampir bute buat menatang ni..*upsss..binatang kah??.. tp naseb baek lah ado
rakan seperjuangan
bersame-same lakukan... ouhhh... SYUKUR.. Alhamdulilah...
rupenye banyak benar pete undi kt dalam malaysia ni...
BARU AKU TAU!!


ouwhhh...stelah bermingu-minguan menghadapkan muke d depan PC dan
d hidang kan beratos-ratos peti undi, diri ku terase mual2..*pegnant pa..
sssyhhhhhhhhhh.....jage molot tu..cepuk laju2 bru taow..
 hermmm...banyak nye map... BILE NK SIAP NI???waduhhh2!!! borink suda..
tingat mak n abah cakap.. "nk cri duit bukannye senang"
BARU AKU TAU!!


 d saat2 akhir aku d  mhligai yg d penuhi dengan b'macam-macam barangan printing ni,
kmalasan ku makin memuncak.... setan b'bisik-bisik n ati meronta-ronte
"arggghhhhhhh....buat ala kadar jeh...ko kan da nk habez, bio dowang yg 
sambong keje ko"  ouhhhh...setan ko mmg jahat...ko berjaye menghasot aku
yg sgt lemah ni...*auccccccchhh....shitttt!!!.
ni bkn BARU AKU TAU!!..da lame aku tau taow...


auhhhhh..da habes intership pown..hooooorrrreeeeeyyyyyyy!!!!!!!!!!lege rase
x hadap map dah... dapat lupekan nye slame-lamenye..bio lah owang sambong
keje aku yg melambak-lambak tu...hahahahaaahaahahah...*gelak jahat gilew ni..
nikmat nye...
BARU AKU TAU!!..


sedang asyik menyeronokkan dri b'baring serte berlanding kt umah..tetibe, krinnnngggggg!!!!!kringgggg!!!!!!...panggilan kcemasan..*ttteettt...tipu ..
"hello, wawa, map johor letak kt mane ye??"
"map johor kt dalam laptop wawa la kak"
Ya Allah..cian nye dowang..kne buat map...da lah byk lg pastu aku
tambah ngan map aku pulak..bile la nk sudah..rupenye kesenangan aku sgt menyusahkan
orang laen..
BARU AKU TAU!!..


kebosanan tahap dewa t'cetos membuatkan ku ingin m'cri sesuatu yg
dapat menenangkan perasaan dan jiwe yg d selubungi  duri2 boring...
tp apakah???? memikir sejenak , ishhhh.....dr dok saje ni baek aku trace map
macam dlu..lg bez..bosan giler dudok melangot begini. bez nye kalo dapat
wat keje..   membesarkan diri VS trace map  = Trace map juare...
 BARU AKU TAU!!..


 sampai lah ari aku nk amek elaun yg aku tinggalkan d Opis atas sebab
xmo abezkan keje sampai ujong bulan.*pemalas benar. selesai sudah
segalenye, aku pown p bawah nk salam2 amek
tandetangan n tugu jap sambil borak2.. kdengaran 1 suare yg tetibe meransang otak aku
supaye memberi msg d gegendang tlinge agar alert dengan
setiap lontaran yg d taburkan oleh en.zul aka ex-bos.. 
"wawa, kamu nk wat part time kt cni x???trace map.."
pk dlm 10 saat n aku pown stuju... rupe2 nye mereke maseh mahukan p'tolongan
budak malas yg cute ni..ouhhhhh.. Khidmat aku maseh d perlukan kt cni...
BARU AKU TAU!!..


kerje2 trace map d kembalikan kpd ku... *nah, amek balik map ko ni..nk sgt an..
aku d pkse n d ugot membetolkan kembali kesalahan map2 yg aku n kwn2
sperjuangan ku lakukan... kesalahan yg sgt kronik.. must RE-DO..
oh no!!!! haaaa....ini lah Balasan Tuhan.. kesalahan d waktu lalu
harus aku betolkan balik.. diz we called it HUKUM KARMA..
 BARU AKU TAU!!..



tu sajelah contengan aku pasal  BARU AKU TAU!!.. nk taip
panjang2 lagi malas pulak.. hehehhhh...
lepas aku intern n keje ni BARU AKU TAU byk perkare yg maseh
aku x tau..SGT2 BYK..n BARU AKU TAU  pengalaman byk memberi pengajaran.


sekian..

No comments:

 
Christening Gowns, Free Blogger Templates