Tuesday, January 3, 2012

NEW YEAR PUNYE PASAL~~

Assalamualaikom and hai everyone. saye kembali mengarot d cni. memandangkan mood tengah rajin skang ni baek lah aku menaip n mengupas isu-isu semase yg aku lalui beberape hari ni..*mencarot ape tah pompuan ni. okey2. untuk tidak membuang mase dan tenage aku straight to the point je la eh. 
Sape yang sambot new year angkat jari kelinking!! *ouh, ramai3.. ehehh.. aku pn sambot jugak.. tapi kali ni buat kelainan ckit.. selalunye sambot kat kl o only d rumah.. new year ni aku sambot kat MELAKA tempt bersejarah.. wahhh gitu.. aku sambot dengan 5 sahabat Hang Tuah, Hang Jebat ,Hang Lekir,Hang Kasturi n Hang Leqiu. Dorang bawak aku pusing2 Melake.. *menipu tak hingat la wei... 

*melake time.... 

Actually aku g sane wif akak aku n her friend (kak yati). Fyi, kitorang maen redah jer g ke melaki ni. walaupun aku da pernah g tp ingatan aku ni x lah berape kuat sgt smpai nk kne ingt sumer jalan.. cikit2 tu boley lah kan.. Alhamdulilah kami selamat sampai ke sane atas bantuan signboard2 di tepi jalan raye. Mmg bawak GPS tp kehabisan battery x smpai sparoh jalan pn.. nk charge menatang ape tah yang rosak pulak. so terpakselah pakai manual jer cari jalan. name pn jalan2 kan..

Sampai je kat melake, destinasi kitorang adalah nak cri hotel. dekat 1 jam jugak lah mencari. padhal da lalu banyak kali lah tempat tu. org tu cakap ade signboard hotel die. cari punye cari mmg ade signboard nye tp keciknye x hengat.. almaklomlah hotel murah saje.. 1 kepale RM20.. *murah kan? kalau korang mau boley PM aku nati yea.. :) factor2 cr hotel budget jer coz bukan nk stay lame pn kt hotel. xtiviti kt sane penoh ngan jalan jer. n sebab yg laen mestilah lebih jimat kan. duit yg terlebih tu boleh g shoping2.. :) tp aku lg bez lah. fully sponsor. ;) 

*ni kat hotel...  comel jeh :)

After check in hotel kitorang merayau-rayau. susah giler nk cari parking wei.. mmg rmai giler manusie kt cni. pusing punye pusing Alhamdulilah jumpe jugak parking ceruk kat celah bedah.*tipu2..  plek.. plek.*kunci kete.. yeaahhhhhhhh.. jalan time. mmg panas terik.. macam bese lah kalo kt mlake mesti g A famosa, Christ Church *kt lua je er.. x masok dalam pn. Jonker Street n macam2 lg. da penat berjalan kitorang naek beca pulak. kak yati naek sorang. beca die cantik ade butterfly. beca aku ngan lyza pulak................................ ANGRY BIRD. lg comel kan ? :)

*jom jalan pusing melake yokk!!

*ank buah aku paling suke picture ni coz ade angry bird :)



*x aci, kak yati punye beca cntik.. huhhh!!


*nahhhhhh..amek kau!! boooommm~~


*kat blakang tu menare taming sari. nak naek tp mahal.. :(


lepas naek beca ni kitorang jalan2 n pegi makan kat food court sajo kt dataran pahlawan kot namenye.. aku pn da lupe.. shoping2 kejap dalam tu lepas tu berjalan lg. *banyak betol jalan nye. da agak letih ngan perjalanan kitorang decide tok cr tempat makan malam kami iaitu kt umbai.. destinasi kami adalah restoran ikan bakar parameswara. mmg x tau lansong tempat tu tp kami tetap nk g jugak. sesat byk kali jugak lah. tp semangat tu yang penting. huhu.. merate orang kami tanye n byk tempat kami sesat. hahaha. akhirnya sampai jugak lah kat sane. restoran ni aku rase yg paling famous kot kat melake pasal ramai giler-giler-giler lah yg g situ... siap ade yg da reserve dlu.. delivery pon ade jugak wei... lokasi restoran tu tepi laot. bez kan.. :) 

 *ni kebulur time.. hurmmmm..sedapnye udang... :P




*haaaaa...kan da cakap tepi laot... cantik pemandanga taw.. 



*ni laok kitorang.. kerang je x smpai lg mase ni.. nyum3...


bile dah kekenyangan kitorang balik semule ke bandar hilir. ye la kan.. nk smbot count down.. jem giler babing lah kt bandar. tp naseb baek lah dapat parking kerete.  berjalan-jalan lah kitorang b4 countdown start.   HAPPY NEW YEAR~~~~
*pom...pom...pommm... bunyi bunge api.
ermm..bese2 jer bunge api kt cni. xlah segempak kat KLCC ker dataran ke. tp aku tetap happy lah smpai nampak makhlok yg x spatotnye lah. agak nye makhlok tu pn nk sambot jugak kot.. ehhehhhhh...da selesai sumer time for pulang ke hotel lah. pergghhhh wa cakap lu, jem macam haremmmm!! dekat 2 jam kitorang terkandas kt situ. padhal kalo jalan clear 10 minit pn da smpai hotel.. nk menangis aku kt situ. balik2 hotel aku mandi mande n teros tidoq 
* berdengkor~~~~~~~

*sambil tunggu countdown..


esoknye kitorang check in hotel pukol 11 lebih n teros cri jusco EON for........ karoke. heheh.. besar jugak jusco kt cni. bezzzzzzzzz... banyak sale. sempat lah membeli bju untok pakcik aku.. *pakcik la sgt.  time karoke masing2 macam orang giler. hot sentap x hengat. macam2 lgu keluar.. dr tangkap pilu ke dangdut.. *goyang inul yukk.... upsssss. :)

*control ayu jer masing2.. :)

selesai semue tu kitorang pn balik la semule ke kl. nak keluar dr melake pn 1 hal. x jumpe jalan.. ape lg, meronde lg lah kami. masok jalan ni tembos jalan ni.. pegi jalan ni masok jalan tu pulak.. last last masok jalan sane pulak... yeahhhhhhhhhhhhhhh..jumpe pn jalan.. keluar lah kami dari melake.....
at the end. selamat sampai sumer.. lyza kat kl.. kak yati kat shah alam n aku pulak ke klang.. 
hah!! new year punye pasal skang ni aku demam plus selseme. mmg sakit hati.. tisu 24hours nk kene pegang... hurrrmmmmm. :(

sekian..



No comments:

 
Christening Gowns, Free Blogger Templates