Monday, August 1, 2011

JALAN-JALAN...

asalamualaikom kenkawan ku semua.. Selamat menyambut Ramadhan Al-mubarak n selamat menjalani ibadah puase.. bg yg boley pose tu jgn ponteng2 taw. bg yg x boley pose tu jgn sedih2.. xde rezki nk pose peno kan taon ni. :D

semalam aku berjalan sakan bersame yg tersayang a.k.a pak cik. kitorang membuang mase yg terluang ke bukit tinggi.. buat pengetahuan korang2, aku ni budak pahang.. bentong je ar tp rasenye tu first time aku p bukit tinggi.. ngeeeee :D naseb baek lah ade pak cik. die yg m'offer kan dri tok menunaikan hajat die nk bwk aku ke sane.. terime kaseh pak cik. seronok sgt semalam.. walopon kne daki bukit yg tinggi menggunong tu tp sy seronok. tempat tu cantik sgt kalau bwk kamre. *mesti terngiang-ngiang kt tlinge pak cik ayt tu. hahaha.. tp bergambar lah jugak semalam dengan hanye menggunakan BB sajo..

ni Colmar Tropicale.. cantik kan. *angkat2 kening. :)

ade 3 tempat yg sempat kami usha2.. kt Colmar Tropicale  tu pastu kat japanese village n rabbit park.. first destination is Colmar Tropicale . mmg cantik.. macam dok kt dunie disney pulak. konon2 nk beli itu ini lah tp mahal bukan maen. so, x jd lah nk m'beli.. almaklomlah... budget xde. *kecian2. kitorang naek tower ape tah name nye.. if naek tower tu boley lah nampak keindahan sekeliling bukit tinggi tu.. mmg cantik.. hijau jer.. depan nampak Colmar Tropicale , tepi nampak padang golf n blakang pulak nampak perumahan yg d pagari hutan rimba tropika.. eh.eh.ehhhhh.. nak tau x korang, ade ar makhlok Tuhan ni, berlagak bukan maen xnak naek tower using lift yg telah d provide.. katenye " tak mude lah kalo naek lift" ececeeeehhhh... sampai jer kt atas da ketaq lutot.. mengah bukan maen. hahahahhaaa.. tp Alhamdulilah jugak lah. sampai jugak kt atas.. x tinggi mane pown tower tu.. :D

padang golf

angkot2 aka trains

bile da puas berjalan kt Colmar Tropicale kitorang berangkat ke Japanese Village menggunakan trains.. luas pemandangan sebab dapat menikmati angin free sepanjang perjalanan kitorang.. mule2 tu takot jugak lah kan. abg driver tu bawak laju bukan maen. kalo terhumban keluar dr train tu pon orang x perasan agak nye.. hahahahhaaa. tp lepas jer prasaan takot da ilang aku rase aku lah orang yg paling excited kot. huhuhu. :D
setibenye d terminal, aku nampak lereng bukit yg tinggi mendongak langit.. *perghhhh.. tipu x ingat.. perjalanan kitorang menggunakan trains terhenti sampai citu jer.. perjalanan seterusnye mesti d teroskan dengan effort sendiri iaitu menggunakan kedua-dua belah kaki yg d kurniakan oleh Allah s.w.t. rase macam pegi jungle tracking pulak. *kalo hari2 aku kene panjat bukit tu mesti aku kurus kan..wink3 :D jao jugak lah nk sampai kat atas.. berape ratos meter tu aku x pasti.. tp orang yg berbadan debab macam aku ni mesti rase macam nk sempot kne jalan sejaoh tu.. kan pakcik?? :) 

Japanese Village

hah!! ni umah orang jepon. kat sini boley amek2 gambar  pakai kimono.. aku x try pown.. macam klakar jer.. kui3.. datang sane nk berjalan jer kan. so, x perlu kot nk pkai mende HJ camtu.. *hamboi3

selesai sudah berjalan d japanese village, kitorang balik semula ke terminal tok amek trains ke Colmar Tropicale. td mendaki n now turun bukit pulak.. kalo lari kompem jatoh.. handbrake x makan..betol x pak cik handbrake x makan?. :)
sesampai nye kat Colmar Tropicale  kitorang bergambor-gambor dlu menghabeskan memori card. da ciap berposing segala kitorang pown  pulang kembali ke parking lot n meluncur laju ke rabbit park pulak..
masok sini kne RM3.. huhhh!! aku rase x berbaloi pon ade jugak..rabbit2 tu macam x terjage la jer.. kecian wei.. ade yg luke.. tp mereke tetap comel.. untuk pengetahuan anda2 di luar sane aku ni peminat setie binatang2..dorang sangat comel.. :D time aku bg makan, rabbit2 tu mesti makan kt tangan aku.ade jugak yg jual mahal tp x byk lah.. mase aku hulur tangan sampai 2,3 ekor yg datang makan.. fuyhhh, betol2 ong tangan aku ni sebab nye ade yang bg makan arnab tu lari lintang pukang.. haha.. kesian2.. tangan xde ong tu. *poyo jer

hah, kan da cakap td kne baya RM3.. makan die pown RM3 jugak..tp dapat 2 bungkus.. abez taw rabbit2 tu makan. :)

dorang ni comel kan.. alololooooooo...

kat rabbit park bukan saje ade menatang ni jer.. ade jugak haiwan laen such as peacock, dear n donkey.. menyeram kan jugak bunyi peacock ni.. dengar macam bunyi ayam tp laen macam cikit.. kui3.. donkey bese lah dengan bunyi die.. hiiiikkkkk hooookkkkk ... same x, same x??
ramai jugak kanak-kanak naek donkey.. aku tringin jugak nk naek, tp dengan berat badan cenggini ermmmmmm, aku rase kesian lak donkey tu.. *selamat kau donkey aku kesian kt kau..

cantik pulak badan dorang kan.. polka dots gitu.. tren mase kni.. kui3.. up to date lah dorang ni kan.. pandai cari kulit yg sesuai.. hua3.. :D

naseb baek lah budak tu ringan.. kalo aku lah mau terkencet keldai tu. :)

selesai sudah cuti2 malaysia kitorang.. dalam pukol 1 or 2 lebih kot kitorang balik semule ke KL.. makan2 n anto aku teros ke cyberjaya.. die lak balik putrajaya.. nk tido katenye sebab malam nk p terawih.. huhh!! alasan sajo. heheee... ape2 pown, percutian 1 hari xde malam ni mmg menyeronokkan.. walopon kejap2 aku masam muke d sebabkan alasan2 x munasabah perjalanan kami tetap happening..*mmg pening jalan macam ular kene palu..

terime kaseh pak cik kerana mrnyempurnakan hajat ku.. nati i list lg eh hajat2 baru.. hua3..
LUV U PAK CIK.. jangan serik bwk i jalan k..
n lastly aku nk cakap gambar d atas aku amek kt google image je. gambar2 aku sumer kt pak cik lg. tahon bile nk dapat aku x tau lg.. menunggu je la ni.......
sabo je lahhhhhhhh!!!






No comments:

 
Christening Gowns, Free Blogger Templates